عربستان، انصارالله و داعش

آمار مطالب

کل مطالب : 1148
کل نظرات : 10

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 831
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 841
بازدید ماه : 4816
بازدید سال : 10216
بازدید کلی : 150525

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان فجر و آدرس aryamanesh76.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : آریا
تاریخ : 9 شهريور 1394
نظرات

عربستان، انصارالله و داعش

 


یمن به لقمه ای غیر قابل هضم برای عربستان تبدیل شده است؛ متجاوزان وهابی در حملات به اصطلاح طوفان قاطعیت، نه تنها توفیقی کسب نکرده اند، بلکه حتی همراهان خود را از دست داده اند، اما این تازه آغاز ماجراست و آینده غیر قابل پیش بینی در انتظار عربستان و منطقه است.


یمن و عربستان

حدود یک ماه است که حملات گسترده عربستان به یمن با همراهی برخی کشورهای عربی آغاز شده و جز تحمیل بار تلفات انسانی، آوارگان و از بین رفتن زیرساخت های یمن، ثمری نداشته است. عربستان به بهانه حمایت از دولت به ظاهر قانونی عبدربه منصور هادی، این حملات را آغاز کرد، اما نیت اصلی عربستان جز نابودی حوثی ها و از دست رفتن مناطق تحت اختیار آن ها نبود؛ هدفی که تاکنون محقق نشده و عملا عربستان در شرایطی دشوار گیر افتاده است که نه توان حمله زمینی به یمن را دارد و نه توان افزایش حملات هوایی. بی شک حمله زمینی توسط نیروهای عربستان ثمری جز خواری نخواهد داشت. ارتشی که سال های مدید به ولنگاری و تن پروری پرداخته، توان حضور زمینی در یمن ندارد و راهی جز همراهی مصر و پاکستان برایش متصور نیست؛ امری که در شرایط فعلی تحقق پذیر نخواهد بود. مصر با بحران های داخلی مواجه است و پاکستان نیز ممنوعیت مشارکت در حمله نظامی را از سوی پارلمان کشورش ندارد. این شرایط سبب خواهد شد که عربستان نتواند به صورت زمینی وارد یمن شود. دقیقاً همین ناتوانی سبب شد که عربستان به بهانه های واهی، آتش بس اعلامی را شکسته و مجددا حملات خود را آغاز کند. شاید عربستان به دنبال تحریک ایران نیز بود تا با ادامه روند غیر انسانی، ایران را وادار به ورود به نبرد نابرابر یمن کند. البته ایران بارها نسبت به موضوع هشدار داده بود و ادامه آن را به صلاح نمی دانست. اما قطعاً وارد این نبرد حماقت بار نمی شد. هم اکنون نیز ایران چنین مسیری را طی می کند و تنها راه حل بحران را گفتگوهای داخلی در یمن می داند. امری که عربستان به صورت یک طرفه آن را قبول دارد. امروز عربستان مهره اصلی بازی خود یعنی منصور هادی را در یمن از دست داده و توان ارائه آن به عنوان یک گزینه را به مردم این کشور ندارد. از سوی دیگر عبداهلو صالح نیز که به عنوان متحد سابق عربستان محسوب می ش، دیگر جایی در بازی عربستان ندارد. متحدان منطقه ای عربستان نیز آرام، آرام پا پس می کشند تا نامشان در برادر کشی تاریخی ثبت نشود. عمان اما وارد گود شده و طرحی برای حل و فصل موضوع ارائه داده است، طرحی که به احتمال زیاد مورد موافقت انصارالهر و عربستان قرار خواهد گرفت.



تعداد بازدید از این مطلب: 250
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








سلام دوستان وسروران عزیز به وبلاگ خودتان خوش آمدید امیدوارم لحظات شادی داشته باشید لطفا پس از خواندن و مشاهده هر مطلب نظرات خود را مرقوم فرمایید. متشکرم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود